احمدی، زهرا و همکاران (1391)، همنشینی فضاهای باز و بسته در معماری مدارس، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اداره کل نوسازی مدارس استان تهران.
ادوارد، برایان (1393)، رهنمونهایی بهسوی معماری پایدار، ترجمه ایرج شهروز، تهران: نشر مهرازان.
جودت، محمدرضا (1380)، معماری پایدار، فصلنامه معماری ایران، شماره 5.
حافظیان. طیبه (1390)، معماری محوطه و طراحی فضاهای سبز با رویکرد به فضاهای آموزشی، سازمان نوسازی مدارس.
ضوابط و معیارهای طراحی فضاهای آموزشی (1384)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت فنی و نظارت، دفتر فنی.
فلامکی، محمدمنصور و دیگران (1384)، معماری بومی، تهران: نشر فضا.
قاضیزاده، بهرام (1372)، اصول و معیارهای طراحی فضاهای آموزشی و پرورشی، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، چاپ اول.
قبادیان، وحید (1397)، بررسی اقلیمی ابنیه سنتی ایران، چاپ دهم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
قطبی، مریم (1381)، طراحی اقلیمی ساختمان در جهت کاهش مصرف سوخت (خودکفاسازی ساختمان از نظر انرژی گرمایشی موردنیاز با استفاده از انرژی مستقیم خورشیدی)، دومین همایش بهینهسازی مصرف سوخت در ساختمان.
کاملنیا، حامد (1393)، طراحی محیطهای یادگیری، انتشارات صبحان نور، چاپ سوم.
کسمایی، مرتضی (1397)، اقلیم و معماری، تهران: انتشارات خاک، چاپ هفتم.
گلکار، کوروش (1379)، طراحی شهری پایدار در شهرهای حاشیه کویر، مجله هنرهای زیبا، شماره 8 ، ص 43-52.
محمدی، حسین (1390)، آبوهواشناسی کاربردی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
نظامنامه طراحی فضاهای آموزشی و پرورشی(1388)، سازمان توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس کشور، معاونت فنی و نظارت، دفتر فنی.
هاشمی، یوسف (1395)، تنظیم شرایط محیطی در معماری، تهران: انتشارات صانعی.
CIBSE Guide (1999); Chartered Institution of Building Services Engineers: A Environmental design.
Lanniello E., Ambrosio Alfano FR. (2010); WS10: the REHVA guidebook on indoor environment and energy efficiency in schools e Part 1. Principles; The REHVA European HVAC Journal; pp.: 38-35
Zhang, G; C. Zhenga et al. (2007), Thermal Comfort Investigation of Naturally Ventilated Classrooms in a Subtropical Region, Indoor a Built Environment, 16(2), pp.148–158.